שילוב נתוני MRI עם US לדימות עובר

כותב הכתבה: עופר בן חורין, בעל ניסיון של כ-20 שנה באפליקציות, מחקרי תרופות והדרכה בתחום ה-MRI. מחבר הספר "MRI המדריך המלא- רפואה ופיזיקה נפגשות" באתר www.mriguide.co.il

במהלך הריון מבוצעות לאשה מספר בדיקות אולטרסאונד על מנת לראות שהעובר תקין. לעיתים אף מצלם הגינקולוג לזוג המתרגש מספר תמונות של העובר. בטכנולוגיה הקיימת היום מחצית מהמומים לא מצליחים להיות מאובחנים, במיוחד כאשר העובר בשבועות הראשונים לחייו. לאחרונה פיתוח חדש המשלב בין אולטרסאונד לבין סריקת MRI מאפשר סקירה וצפייה בעובר ברמת חדות שלא נראתה מעולם עד כה ובעקבות כך שיפור ביכולת לזהות מומים גם בשבועות הראשונים של העובר.

הטכנולוגיה החדשה, אשר פותחה על ידי צוות מחקר ב- King's College London בהשקעה של כ-10 מיליון דולר (נקראת פרויקט iFIND), מבוססת על חיבור של מכשיר האולטרה סאונד לסורק ה-MRI כך שניתן לקבל את נתוני ה-MRI לתוך מכשיר ה-US (אולטרסאונד) ולעבד את הנתונים בעזרת אלגוריתם חדשני. בתוספת מתמרים חדשניים, הפיתוח מאפשר לשכלל את תנועותיו של העובר, וכך ניתן לקבל תמונה ברורה הרבה יותר ממה שהתקבל עד היום בתחום זה.

הטכנולוגיה החדשה מאפשרת תמונות איכותיות במיוחד, אלא שהיא מאוד יקרה ביחס לעלות בדיקת אולטרסאונד רגילה ולכן המטרה לייעד אותה רק לאוכלוסיות ספציפיות שיזדקקו לה.

 

כתבה על המיזם החדש

אתר הפרויקט- iFIND

סרטון המדגים את איכות הסקירות בטכנולוגיה החדשה- אתר Youtube