מקרה מוות בסורק MRI בהודו

כותב הכתבה: עופר בן חורין, בעל ניסיון של כ-20 שנה באפליקציות, מחקרי תרופות והדרכה בתחום ה-MRI. מחבר הספר "MRI המדריך המלא- רפואה ופיזיקה נפגשות" באתר www.mriguide.co.il

סורק ה-MRI הוא מכשיר שעשה מהפכה בעולם האבחון הרפואי, אך מאחר שהוא מכיל מגנט בעוצמה גדולה מאוד, חדר הבדיקה של הסורק מוגדר כאיזור מסוכן. ב-28.1.2018, בעקבות טעות של צוות אשר הפעיל סורק MRI באיזור מומבאי שבהודו, נהרג אזרח מקומי כבן 32.

שמו של האזרח הוא ראג'ש מארו (Rajesh Maru) והוא היה בביקור בשבת בערב אצל קרובת משפחה בבית חולים נהיר (Nair Hospital) אשר באגריפאדה (Agripada) בדרום מומבאיי (south Mumbai) שבהודו. בזמן שקרובת המשפחה נכנסה לבדיקת MRI, נשא עבורה מארו בלון חמצן. בלון החמצן הוא חפץ מתכתי כבד וגופו של מארו נלכד בין הבלון לבין הסורק וגרם לו לפציעות קשות. הוא הובהל למיון ובתוך דקות ספורות נקבע מותו. המשטרה עצרה את שלושת אנשי הצוות לחקירה ובדיקת העניין.

לאיזור סורק MRI אסור להיכנס עם מתכות מחוץ לגוף (או בתוך הגוף) ויש להקפיד על הוראות בטיחות ברורות. זהו אינו המקרה הראשון בו נפגע מטופל מבלון חמצן- בשנת 2001, בבית חולים בטקסס בארצות הברית, נהרג ילד בן שש מפגיעה של בלון חמצן שעף מידיה של אחות. דבר דומה קרב גם בשנת 2003, כאשר מכל חמצן פצע אישה ששהתה בתוך הסורק- תקריות אלו ונוספות מסוקרות באופן מקיף בספר MRI המדריך המלא-רפואה ופיזיקה נפגשות.

 

קישור לידיעה- אתר חדשות RT

האם קיימים סיכונים בסריקת ה-MRI? – מתוך MRI המדריך המלא